ביילין מפתיע: אסור לחתום הסכם עם חמאס

    ישראל אוחיון 2 Comment on ביילין מפתיע: אסור לחתום הסכם עם חמאס
    8:29
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המפתיע בבחירות לרבנות, שסוכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבי תהליך השלום, והפוליטיקאי שמזוהה עם השמאל כמעט יותר מכל אחד אחר שוחח עם משה גלסנר במהדורה המרכזית של קול חי ולא הפסיק להפתיע.

    בכיר העבודה, יו"ר מרצ, מיוזמי הסכם ג'נבה ומה לא, ד"ר יוסי ביילין אמר בקול חי "אני חושב שהטעות הגדולה של נתניהו זה שהוא מדבר עם החמאס, אסור לעשות הסכמים עם רודפי אלימות, ובמקום לעשות כאלה עם אבו מאזן הוא נותן לחמאס יכולת לסכם".

    אם כן כיצד לדעתך צריך לנהוג ראש הממשלה?
    "לדעתי צריך להביא את אבו מאזן למצב של שליטה ברצועה וע״י זה ישלוט במעברים המשותפים של מצרים עזה וישראל. כמובן שתהיה בקרה על מעבר הסחורות מהרצועה וכך ע״י הסכם זמני ניתן לו להשתלט על הרצועה בדרכיו ואז יהיה הסכם קבע".

    שאתה אומר הסכם זמני וקבע, מה הפירוש ?
    "כדי שננצל באמת הסכם שלום והבאתה של מדינה פלסטינית, צריך לחתום על הסכם שאש"ף ישלוט ברצועה ורק לאחר שהצליח כמובן להביא לפירוז הרצועה מידי חמאס, והכרה בישראל כמובן, אז ניתן יהיה לעשות הסכם קבע".

    "אין ספק שכדי שנקבל אבו מאזן חזק חייבים לתת לו גב, רק כך הוא יצליח לשלוט בגדה וברצועה. ואם כבר חמאס אז זו טעות גדולה שבכלל אפשרנו לו בעבר להתמודדות על השליטה בעזה. חמאס נוהג באלימות ולכן הוא לא צריך לקבל במה מישרא. כך אנו רואים שרק ע״י הסכם שלום אמיתי עם האנשים הראויים לכך יחזיק מעמד ולא הסכמים עראיים עם ארגון כזה".

    האזינו לראיון המרתק המלא



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סוף סוף שמאלני מדבר לעניין, כנראה המשיח ממש קרוב……….

    2. 1

      לא מדובשו ולא מעוקצו שישאר רדום יותר טוב לבני ישראל – עוד אחד בצלם